CENTAUR

Supporting, mobilizing and empowering creative and cultural industry entrepreneurs and educators towards social change

Για να προστατευτούν από την ταχεία εξάπλωση του ιού, όλες οι χώρες σε όλο τον κόσμο έχουν υιοθετήσει προστατευτικά μέτρα, μερικά από τα οποία είναι δραστικά και περιορίζουν σοβαρά την ελευθερία των πολιτών για μετακίνηση. Ως αποτέλεσμα, οι πολιτιστικές και ψυχαγωγικές εγκαταστάσεις, τα σχολεία, τα κέντρα ημερήσιας φροντίδας και τα πανεπιστήμια ήταν κλειστά, όπως και πολλά καταστήματα που δεν εξυπηρετούσαν τις ανάγκες της καθημερινής ζωής. Ολόκληρη η παγκόσμια οικονομία δεν θα γλιτώσει από τις συνέπειες της νόσου Covid-19.

Η ανεργία θα αυξηθεί αναπόφευκτα επίσης, γεγονός που δεν αποτελεί μόνο μεγάλη απώλεια σε ατομικό επίπεδο, αλλά ασκεί επίσης πρόσθετη πίεση στην οικονομία. Για παράδειγμα, η συμβουλευτική εταιρεία McKinsey εκτιμά ότι κατά τη διάρκεια της πανδημίας θα μπορούσαν να χαθούν περίπου 59 εκατομμύρια θέσεις εργασίας. Στις χώρες της ΕΕ αυτό θα αντιστοιχούσε σε ποσοστό ανεργίας 7,6%. Αυτό θα επηρέαζε ιδιαίτερα τον τομέα της χονδρικής και λιανικής, τα εστιατόρια, την τουριστική βιομηχανία, καθώς και τις τέχνες (μουσική, τέχνες του θεάματος) και τον τομέα της ψυχαγωγίας.

Το έργο επικεντρώνεται σε βασικούς παράγοντες του δημιουργικού τομέα, ως εκ τούτου, στοχεύει:

α) στήριξη, κινητοποίηση και ενδυνάμωση των επιχειρηματιών (οργανισμών και ατόμων) που δραστηριοποιούνται στον δημιουργικό τομέα και στην πολιτιστική παράδοση της ΕΕ, για την ανάπτυξη διαδικτυακής συνεργασίας και βιώσιμων δικτύων για την ανταλλαγή των γνώσεων τους με εκπαιδευτές και ενήλικες εκπαιδευόμενους·

β) υποστήριξη, κινητοποίηση και ενδυνάμωση των εκπαιδευτών ώστε να χρησιμοποιούν την διαδικτυακή συνεργασία και εργαλεία για την αύξηση της ευαισθητοποίησης σχετικά με τα οφέλη της διδασκαλίας και των δημιουργικών δραστηριοτήτων, ιδίως στην πολιτιστική παράδοση της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων της μουσικής και των παραστατικών τεχνών・

γ) αύξηση του ενδιαφέροντος και προσφορά δεξιοτήτων στους ενήλικες, ανάπτυξη της δημιουργικότητάς τους με εποικοδομητικούς τρόπους και στήριξη της ένταξης, ιδίως των μεταναστών και άλλων περιθωριοποιημένων ομάδων.

Έτσι, οι ομάδες-στόχοι είναι επιχειρηματίες (οργανισμοί και άτομα), που δραστηριοποιούνται στον δημιουργικό τομέα, εκπαιδευτικοί και ενήλικες.

Τα προγραμματισμένα Πνευματικά Αποτελέσματα (IOs) είναι τα ακόλουθα:

  • IO1 Προσδιορισμός αναγκών και απαιτήσεων των ομάδων στόχων.
  • IO2 Online eLearning και πλατφόρμα δικτύωσης που περιέχουν τα επόμενα IOs.
  • IO3 Κατευθυντήριες γραμμές για εκπαιδευτές στην εκπαίδευση ενηλίκων και εκπαιδευτές: ένα εγχειρίδιο που θα επικεντρώνεται στη δημιουργικότητα και τη χρήση των τεχνών σε διάφορα περιβάλλοντα, και ως ένταξη στην προώθηση δραστηριοτήτων, τη χρήση με τους μετανάστες και τις περιθωριοποιημένες ομάδες, και στην ενσωμάτωση με τους πρόσφατους πολύπλοκους κανονισμούς της ΕΕ για τα δεδομένα και τα πνευματικά δικαιώματα.
  • ΙΟ4 Εργαλείο αυτοαξιολόγησης: Ένα διαδικτυακό ερωτηματολόγιο, το οποίο θα βοηθήσει στον εντοπισμό και την αξιολόγηση της δημιουργικής δύναμης, των ενδιαφερόντων, των προκλήσεων και της προηγούμενης εμπειρίας των ενηλίκων. Αυτό το εργαλείο θα διευκολύνει τη χρήση της πλατφόρμας από τις ομάδες-στόχους, προτείνοντας τις σωστές ασκήσεις, εργαλεία και δημιουργικούς χώρους για κάθε χρήστη από μια δεξαμενή (συλλογή) πρακτικών και ασκήσεων.
  • IO5 Συλλογή πρακτικών και ασκήσεων: Θα δημιουργηθεί μια συλλογή πρακτικών, πολιτισμικά ευαίσθητων και εύκολων στην εφαρμογή πρακτικών και ασκήσεων μεγάλης ποικιλίας, που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ευαισθητοποίηση σχετικά με τα οφέλη της δημιουργικότητας και την ανάπτυξη της δημιουργικότητας με τη βοήθεια εμπειρογνωμόνων στον τομέα αυτό με μέχρι στιγμής υποχρησιμοποιούμενες γνώσεις σε αυτόν συνδέονται μέσω του δικτυακού τόπου.
  • IO6 Ελκυστικά ευέλικτα εργαλεία: ένα σύνολο ελκυστικών ευέλικτων εργαλείων που βασίζονται σε σύγχρονο γραφικό περιβάλλον χρήστη, όπως anime και / ή Avatars που θα εφαρμόσει συγκεκριμένες ασκήσεις. Απευθύνεται στους εκπαιδευόμενους χρησιμοποιώντας την οπτικοακουστική γλώσσα με την οποία είναι εξοικειωμένοι με στόχο την αύξηση του επιπέδου της εμπλοκής.

Το έργο, είναι καινοτόμο, πρώτα απ ‘όλα, για να κάνει χρήση της προσέγγισης gamification και τα πολλαπλά οφέλη για τις ομάδες που αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα την παρούσα κατάσταση πανδημίες που σχετίζονται. Με την εισαγωγή ελκυστικών χαρακτηριστικών της βιομηχανίας τυχερών παιχνιδιών (κονκάρδες, επιτεύγματα, avatars, anime) το έργο θα είναι ελκυστικό για τις ομάδες-στόχους του, δίνοντας μια αίσθηση του σκοπού, της προόδου, της επίτευξης και της οριστικότητας. Θα διευκολύνει όλες τις ομάδες-στόχους να «επιστρέψουν» στην πλατφόρμα και να ολοκληρώσουν την εκπαίδευση. Δεύτερον, η πλατφόρμα θα είναι καινοτόμος για τη στόχευση δύο αλληλένδετων ομάδων-στόχων ταυτόχρονα: α. να προσφέρουν νέους ορίζοντες ευκαιριών σε όσους απασχολούνται σε δημιουργικά επαγγέλματα και τέχνες στη δύσκολη περίοδο της COVID, β. να εκπαιδεύσουν τους εκπαιδευτές στην εκπαίδευση ενηλίκων σχετικά με τον τρόπο συνεργασίας με τις ομάδες αυτές, να αυξήσουν αποτελεσματικά και αποτελεσματικά τη δημιουργικότητα στους ενήλικες-πελάτες τους και να συμβάλουν στην ένταξη και ένταξη στον πολιτισμό της ΕΕ και ταυτόχρονα να ενισχύσουν μια πολύ ευρεία και κριτική ικανότητα των ενηλίκων εκπαιδευομένων.

MIG-DHL

MIG-DHL DEVELOPMENT OF A TRAINING PROGRAM FOR IMPROVING DIGITAL HEALTH LITERACY OF MIGRANTS

Οι μετανάστες είναι ευάλωτοι σε σοβαρές ανισότητες στην υγεία, με πολλούς από αυτούς να αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας. Η πρόσβαση στις κοινωνικές υπηρεσίες και στις υπηρεσίες υγείας αποτελεί ένα πρωταρχικό δείκτη του επιπέδου ολοκλήρωσης (www.migranthealth.eu).

Αυτοί οι κίνδυνοι για την υγεία απαιτούν αποτελεσματικές στρατηγικές για την ενδυνάμωση των μεταναστών ώστε να αναγνωρίζουν, να ελαχιστοποιούν και να ανταποκρίνονται αποτελεσματικά σε πιθανά προβλήματα υγείας στη χώρα υποδοχής (www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18387773).

Ο Ψηφιακός Γραμματισμός για την Υγεία (ΨΓΥ) (Digital Health Literacy -DHL) είναι η ικανότητα αναζήτησης, εύρεσης, κατανόησης και αξιολόγησης πληροφοριών υγείας από ηλεκτρονικές πηγές και εφαρμογής των γνώσεων που αποκτήθηκαν για την αντιμετώπιση ή την επίλυση ενός προβλήματος υγείας (Digital Health Literacy, WHO). Οι ψηφιακά εγγράμματοι για την Υγεία πολίτες έχουν την δυνατότητα να διαδραματίζουν πιο ενεργό ρόλο στην αυτοδιαχείριση της υγείας τους, με αποτέλεσμα τη βελτιωμένη πρόληψη, την προσήλωση σε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής και καλύτερα αποτελέσματα για την υγεία (H2020 IC-Health). Ο ΨΓΥ περιλαμβάνει την ανάπτυξη κατάλληλων ψηφιακών δεξιοτήτων υγείας, όπως: δεξιότητες χρήσης, δεξιότητες πλοήγησης, αναζήτηση πληροφοριών, αξιολόγηση αξιοπιστίας, καθορισμός συνάφειας, προσθήκη περιεχομένου, προστασία της ιδιωτικής ζωής (Van der Vaart & Drossaert.2017).

Το έργο MIG-DHL ξεκινά με κύριο στόχο την αύξηση των ικανοτήτων (στάσεις, γνώσεις, δεξιότητες) των μεταναστών για τη βελτίωση το Ψηφιακό Γραμματισμό για την Υγεία.

Το έργο έχει τους εξής συγκεκριμένους στόχους:

  • Να ευαισθητοποιήσει τους μετανάστες για τη σημασία του ψηφιακού γραμματισμού για την υγεία.
  • Να αναπτυχθούν ψηφιακές δεξιότητες υγείας στον πληθυσμό των μεταναστών και να τους δοθεί η δυνατότητα να διαδραματίσουν πιο ενεργό ρόλο στην αυτοδιαχείριση της υγείας τους, ενισχύοντας τις πτυχές που σχετίζονται με την πρόληψη και τη θεραπεία του COVID-19 και άλλων παρόμοιων καταστάσεων.
  • Να εκπαιδεύσει τους επαγγελματίες υγείας ώστε να μπορούν να υποστηρίξουν τον πληθυσμό των μεταναστών.
  • Να συμμετάσχουν και να εκπαιδεύσουν τους ίδιους τους μετανάστες ώστε να μπορούν να υποστηρίζουν νέους μετανάστες.

Μέσω της εκτέλεσης αυτού του Έργου θα αναπτυχθούν τα ακόλουθα:

  • Μεθοδολογικός Οδηγός (IO1), ο οποίος θα συμπεριλαμβάνει την άμεση συμμετοχή Τελικών Χρηστών, με κύριο στόχο τον καθορισμό των βασικών περιεχομένων, των μεθοδολογιών και των εργαλείων που απαιτούνται για τη δημιουργία και τη βελτίωση των κρίσιμων ικανοτήτων του πληθυσμού των Μεταναστών (συμπεριλαμβανομένου των νεοεισερχομένων) και επαγγελματίες υγείας σχετικά με την αύξηση του ψηφιακού γραμματισμού για την υγεία.
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (I.O.2) που απευθύνεται στους μετανάστες (συμπεριλαμβανομένων των νεοεισερχόμενων μεταναστών) και στους επαγγελματίες υγείας σχετικά με την αύξηση του ψηφιακού γραμματισμού για την υγεία.
  • Σχεδιασμός Δραστηριοτήτων Πρακτικής Κατάρτισης (I.O.3). Θα αποτελέσουν τον πυρήνα του Προγράμματος Εκπαίδευσης και θα ενισχύσουν την πρακτική εκπαίδευση των μεταναστών και των Επαγγελματιών Υγείας για την αύξηση του Ψηφιακού Γραμματισμού Υγείας, συμπεριλαμβανομένης της βέλτιστης εκμετάλλευσης των προαναφερθέντων Εκπαιδευτικών Υλικών μέσω δραστηριοτήτων προσανατολισμένων σε συγκεκριμένες ανάγκες των εκπαιδευομένων.
  • Ανάπτυξη μιας διαδραστικής πλατφόρμας ηλεκτρονικής εκπαίδευσης και εφαρμογής για κινητά (I.O.4), για την υποστήριξη της εφαρμογής της εκπαιδευτικής μεθοδολογίας, συμπεριλαμβανομένου του εκπαιδευτικού υλικού, του χώρου εργασίας και της σύνδεσης με τα ισχύοντα εργαλεία ΤΠΕ.

Ιστοσελίδα: https://mig-dhl.eu

CRISISS, Δελτίο Τύπου, Απρίλιος 2021

CRISSIS – Soft Skills Assessment and Competence Validation for Volunteers in Transnational

Crisis

Ευκαιρίες από την πανδημία

CRISISS – το έργο καταγράφει και αξιολογεί κοινωνικές ικανότητες σε εθελοντές

Στην πανδημία Covid 19, άνθρωποι σε όλη την Ευρώπη έχουν δεσμευτεί να προσφέρουν εθελοντικά, σε μεγάλη κλίμακα, τη βοήθεια τους σε γείτονες και σε άτομα που έχουν ανάγκη. Ο εθελοντισμός και η ανάληψη ευθύνης στην κοινωνία των πολιτών γνώρισαν μια απολύτως νέα αποδοχή. Το Ευρωπαϊκό έργο CRISISS στοχεύει στην καταγραφή και την αξιολόγηση των κοινωνικών δεξιοτήτων που αποκτήθηκαν από εθελοντές για να τις καταστήσουν ορατές και χρησιμοποιήσιμες ως ειδικές ικανότητες.

Οι άνθρωποι αφοσιώνονται στην ευημερία των γειτόνων τους, παρέχουν υπηρεσίες αγορών για ηλικιωμένους και άτομα με ειδικές ανάγκες που δεν μπορούν να βγουν από τα σπίτια τους ή αναλαμβάνουν κάποιες καθημερινές δραστηριότητες για αυτούς. Ειδικά στην αρχή της πανδημίας, ανέλαβαν καθήκοντα που δεν είχαν καμία σχέση με το πραγματικό τους επάγγελμα ή την κατάρτιση, π.χ. στον τομέα της φροντίδας και της γεωργίας.

Όσο διαφορετικό και αν είναι το επαγγελματικό υπόβαθρο των εθελοντών, έχουν ένα κοινό στοιχείο: Ο εθελοντισμός σε περιόδους πανδημίας αποδεικνύεται να είναι μία ευκαιρία για την αντιμετώπιση της μειωμένης απασχόλησης και της απώλειας εισοδήματος, μία ευκαιρία να είναι κάποιος κοινωνικά δραστήριος και να αισθάνεται μέρος της κοινωνίας των πολιτών. Οι εθελοντές αποκτούν «κοινωνικές» δεξιότητες, τις λεγόμενες «ήπιες δεξιότητες», όπως ομαδικό πνεύμα, δεξιότητες επικοινωνίας, διαπολιτισμική ικανότητα, διαχείριση στρες, πειθαρχία και αυτοπεποίθηση. Ο εθελοντισμός αποδεικνύεται ότι είναι ένα αποτελεσματικό μαθησιακό περιβάλλον.

«Στην πραγματικότητα, ο εθελοντισμός είναι μια μεγάλη ευκαιρία για απόκτηση «κοινωνικών» δεξιοτήτων για να μπορέσετε να τις χρησιμοποιήσετε ως πρόσθετο προσόν σε οποιοδήποτε επαγγελματικό περιβάλλον», αναφέρει ο Δρ. Παντελής Μπαλαούρας από το Ακαδημαϊκό Διαδίκτυο (GUnet), ο οποίος είναι επικεφαλής του Ευρωπαϊκού προγράμματος CRISISS στην Ελλάδα. Το Έργο «CRISISS – Αξιολόγηση ήπιων, μη τεχνικών, δεξιοτήτων (soft skills) και επικύρωση ικανοτήτων για εθελοντές σε διακρατική κρίση» θα αναπτύξει ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα έως το φθινόπωρο του 2024 για να βοηθήσει τους εθελοντές να κατανοήσουν τις «ήπιες, μη τεχνικές» δεξιότητές τους που αποκτήθηκαν μέσα στην πανδημία.

Ήπιες δεξιότητες ως πρόσθετο επαγγελματικό προσόν

Αλλά πώς μπορούν οι εθελοντές να αναγνωρίσουν αυτές τις νέες δεξιότητες; Πώς μπορούν οι εργοδότες να ενημερωθούν για αυτές τις δεξιότητες ως προστιθέμενη αξία για ομαδική εργασία, καταστάσεις άγχους ή διαπολιτισμικές εργασίες; Αυτό είναι δυνατό μόνο εάν επιβεβαιωθούν αυτές οι νέες προσωπικές ικανότητες. Επειδή είναι οι «ήπιες δεξιότητες» που μπορούν να κάνουν τη διαφορά στην επαγγελματική ζωή.

Ως εκ τούτου, ο πρωταρχικός στόχος του έργου CRISISS είναι να παρέχει υποστήριξη σε οργανισμούς που απασχολούν εθελοντές, να βοηθήσουν τους εθελοντές να αναγνωρίσουν και να εκτιμήσουν τις ήπιες δεξιότητές τους που πρόσφατα απέκτησαν.

Για το σκοπό αυτό, το CRISISS αναπτύσσει εργαλεία για την αναγνώριση και την επικύρωση των ήπιων δεξιοτήτων που σχετίζονται άμεσα με τη διαχείριση πανδημιών. Αυτές οι ικανότητες πρέπει να τεκμηριώνονται με τέτοιο τρόπο ώστε, για παράδειγμα, να είναι κατανοητές και ευαπόδεικτες για τους εργοδότες. «Η κοινωνική δέσμευση στην πανδημία θα πρέπει επομένως να προσφέρει προστιθέμενη αξία για τους εθελοντές στην αγορά εργασίας», αναφέρει ο κ. Μπαλαούρας, ο οποίος συνεργάζεται με συναδέλφους από 7 Ευρωπαϊκά ιδρύματα για την ανάπτυξη ενός προγράμματος συλλογής και τεκμηρίωσης για εθελοντές. Συμμετέχουν, εθελοντικοί οργανισμοί, ιδρύματα ΑΜΕΑ, οργανισμοί νεολαίας και οικογενειακής συμβουλευτικής, κοινωνικοί εταίροι, ιδρύματα εκπαίδευσης ενηλίκων, κέντρα κοινωνικής έρευνας και εμπειρογνώμονες στην ανάπτυξη ψηφιακών εκπαιδευτικών πόρων.

“Με αυτό, θέλουμε να προσφέρουμε σε οργανισμούς που απασχολούν εθελοντές στην καθημερινή τους εργασία, μια ευκαιρία να προσφέρουν στα άτομα που έχουν ‘δεσμευθεί’ μία προστιθέμενη αξία από αυτή την κοινωνική τους δέσμευση”, αναφέρει ο κ. Μπαλαούρας. Οι εθελοντές μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα εργαλεία επικύρωσης για να οπτικοποιήσουν, να τεκμηριώσουν και να αναγνωρίσουν τις κοινωνικές ικανότητες στον τομέα του εθελοντισμού κατά τη διάρκεια της πανδημίας, προκειμένου να βελτιώσουν τις ευκαιρίες σταδιοδρομίας και την προσωπική τους ανάπτυξη.

Περισσότερες πληροφορίες: Δρ. Παντελής Μπαλαούρας p.balaouras [at] gunet.gr

CRISISS

Αντικείμενο του έργου CRISISS

CRISSIS – Soft Skills Assessment and Competence Validation for Volunteers in Transnational

Crisis

Μέσα σε λίγες εβδομάδες, η κρίση του COVID – 19 οδήγησε τον τομέα της εθελοντικής εργασίας σε αλλαγές που για χρόνια φαινόντουσαν αδιανόητες και οι οποίες μετέτρεψαν τρέχουσες εξελίξεις που που παρήγαγαν ανησυχία προς το αντίθετο, έδωσαν ελπίδα. Παρόλο που δεν είναι διαθέσιμα δεδομένα κατά τη σύνταξη αυτής της πρότασης έργου, είναι ήδη δυνατό να πούμε με βεβαιότητα:

  • Η εθελοντική εργασία και η συναφής ανάληψη ευθύνης από την κοινωνία των πολιτών έχουν αποκτήσει μια εντελώς νέα εκτίμηση.
  • Τα εργαλεία που αναπτύχθηκαν για το σκοπό αυτό (όπως πλατφόρμες για την τοποθέτηση εθελοντών) αναπτύχθηκαν, ενεργοποιήθηκαν και χρησιμοποιήθηκαν ουσιαστικά “εν μία νυκτί” χάρη στις ψηφιακές τεχνολογίες.

Οι άνθρωποι δεν είναι μόνο εθελοντές για την ευημερία των γειτόνων τους, αλλά επίσης συνδιαλέγονται με άτομα που δεν μπορούν να φύγουν από το σπίτι ή αναλάβουν υπηρεσίες αγορών. Αναλαμβάνουν επίσης δραστηριότητες που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματική τους εργασία: Εκείνοι που επηρεάζονται από το μειωμένο ωράριο εργασίας ή την έλλειψη παραγγελιών και εργασίας εμπλέκονται επίσης ως εθελοντές σε περιοχές εκτός του επαγγέλματός τους όπου απαιτείται επειγόντως υποστήριξη: στη φροντίδα, στη γεωργία ή σε η οικονομία της κινητικότητας.

Ανεξάρτητα από το πόσο διαφορετικό είναι το επαγγελματικό υπόβαθρο των εθελοντών, έχουν ένα  κοινό: Ο εθελοντισμός σε περιόδους πανδημίας είναι μια ευκαιρία να καταπολεμηθεί προληπτικά η περιορισμένη απασχόληση και η απώλεια εισοδήματος, να είναι κοινωνικά δραστήριος και να αισθάνεται ότι ανήκει στην κοινωνία των πολιτών. Εξίσου σημαντικό, είναι επίσης ένας τρόπος να αποκτήσετε νέες μη-τεχνικές δεξιότητες (soft skills) όπως ομαδικό πνεύμα, κρίσιμες ικανότητες, δεξιότητες επικοινωνίας, διαπολιτισμική ικανότητα, διαχείριση στρες, πειθαρχία και αυτοπεποίθηση. Ο εθελοντισμός είναι ένα αποτελεσματικό μαθησιακό περιβάλλον, ειδικά για εκείνους τους ανθρώπους που έπρεπε να συνειδητοποιήσουν ότι η επαγγελματική τους δραστηριότητα δεν είναι καθόλου συστημικά σχετική όσον αφορά τη διαχείριση κρίσεων. Ακριβώς μιλώντας, ο εθελοντισμός είναι μια μεγάλη ευκαιρία, δηλαδή η απόκτηση και η επικύρωση των μαλακών δεξιοτήτων και, στη συνέχεια, η δυνατότητα χρήσης του σε οποιοδήποτε επαγγελματικό περιβάλλον ως πρόσθετο προσόν.

Ωστόσο, πώς μπορεί ένας εθελοντής να αναγνωρίσει και να επικυρώσει αυτές τις νέες δεξιότητες; Πώς μπορεί ένας εργοδότης να αναγνωρίζει αυτές τις δεξιότητες ως προστιθέμενη αξία για τη δημιουργία ομάδων, διαχείριση πιεστικών καταστάσεων ή διαπολιτισμικών εργασιών; Κατά συνέπεια, είναι απολύτως θεμελιώδες να επικυρώνονται σωστά αυτές οι «μη τεχνικές δεξιότητες», δηλαδή ως νέες προσωπικές ικανότητες. Αν και η διατύπωση υποδηλώνει διαφορετικά, είναι οι «μη τεχνικές δεξιότητες» που μπορούν να κάνουν τη διαφορά στην επαγγελματική ζωή.

Επομένως, ο γενικός στόχος του έργου CRISISS είναι να παρέχει σε οργανισμούς που απασχολούν εθελοντές υποστήριξη και καθοδήγηση για την εφαρμογή εσωτερικών συστημάτων αναγνώρισης των μη τεχνικών δεξιοτήτων, προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα στους εθελοντές να αναγνωρίσουν και να εκτιμήσουν την ανάπτυξή τους σε αυτές.

Για την επίτευξη αυτού του γενικού στόχου, οι συγκεκριμένοι επιμέρους στόχοι είναι

  • Να δημιουργήσουν εργαλεία αναγνώρισης μη τεχνικών δεξιοτήτων (soft skills) (IO1) και εργαλεία αξιολόγησης (IO2), προκειμένου να βοηθήσουν τους εθελοντές να αναγνωρίσουν και να επικυρώσουν τις δικές τους δεξιότητες, να αυξήσουν την ευαισθητοποίηση σχετικά με τη σημασία των μη-τεχνικών δεξιοτήτων στην επαγγελματική ζωή και να αναγνωρίσουν άτυπες και μη επίσημες ικανότητες μέσω συγκέντρωσης αποδεικτικών στοιχείων.
  • Να επεξεργαστούν εργαλεία αυτοπροώθησης (IO3) που θα βοηθήσουν τους εθελοντές να προωθήσουν τις μη-τεχνικές δεξιότητές τους που έχουν αποκτήσει στον εθελοντισμό και να παράσχουν τα μέσα που πρέπει να χρησιμοποιήσουν για την παρουσίαση και την αξιοποίηση των δεξιοτήτων τους με αποτελεσματικό τρόπο.
  • Αυτά τα υλικά θα είναι διαθέσιμα σε μια πολύγλωσση και διαδραστική ηλεκτρονική πλατφόρμα (IO4) και μέσω εφαρμογής για κινητά για έξυπνα τηλέφωνα (IO4).
  • Η διακρατική συνεργασία θα επωφεληθεί από τις διάφορες εμπειρίες και ικανότητες της ομάδας έργου σχέσης που αποτελείται από 7 ιδρύματα που εργάζονται με εθελοντές, οργανισμούς που εργάζονται με άτομα με αναπηρίες, οργανισμούς παροχής συμβουλών για νέους και οικογένειες, κοινωνικούς εταίρους, ινστιτούτα εκπαίδευσης ενηλίκων, κέντρα κοινωνικής έρευνας και εμπειρογνώμονες ΤΠΕ για την ανάπτυξη ανοικτών εκπαιδευτικών πόρων (OER).

Οι κύριες ομάδες-στόχοι για το πρόγραμμά μας είναι οργανισμοί που απασχολούν εθελοντές στην καθημερινή τους εργασία. Η δευτερεύουσα ομάδα-στόχος είναι οι εθελοντές που θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα εργαλεία αξιολόγησης και προώθησης και για τους οποίους η οπτικοποίηση, η τεκμηρίωση και η αναγνώριση των τυπικών, μη-τυπικών και ανεπίσημων μη-τεχνικών δεξιοτήτων στον τομέα του εθελοντισμού κατά τη διάρκεια της πανδημίας και κρίσεων θα αυξήσουν τις ευκαιρίες καριέρας τους καθώς και την προσωπική τους ανάπτυξη.

ENTER EdTech

ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World

Περιγραφή

Το σύστημα διδασκαλίας και μάθησης του 21ου αιώνα εξελίσσεται για να ανταποκριθεί στις παγκόσμιες προκλήσεις της οικονομικής ανταγωνιστικότητας, στην ανάγκη για μεγαλύτερη εστίαση στην εκπαιδευτική ισότητα και στη ζήτηση για αποτελεσματικές εκπαιδευτικές λύσεις και βελτιωμένη απόδοση των επενδύσεων. Ωστόσο, η εκπαίδευση είναι ένας απρόβλεπτος κλάδος. Αν κάποιος ξεκινά μια εταιρία στο χώρο της εκπαιδευτικής τεχνολογίας (EdTech)  πρέπει να είναι προετοιμασμένος για τις συγκεκριμένες προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει, ενώ προσπαθεί να εισέλθει σε αυτήν την αγορά. Ταυτόχρονα, η βιομηχανία EdTech έχει εκραγεί σε τεράστιο βαθμό,  ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος και για να ξεχωρίσει κάποιος πρέπει να είναι μοναδικός με πολλούς τρόπους. Παρ ‘όλα αυτά, το ευρωπαϊκό οικοσύστημα επιχειρηματικότητας EdTech χρειάζεται μεγάλη υποστήριξη, δεδομένου ότι είναι λιγότερο προηγμένο από αυτό στις ΗΠΑ ή την Κίνα. Το πρόγραμμα ENTER βρίσκεται στην πρώτη γραμμή αυτής της πρόκλησης, βελτιώνοντας την ποιότητα της επιχειρηματικής εκπαίδευσης γύρω από το EdTech, συγκεντρώνοντας ακαδημαϊκούς και βιομηχανικούς συνεργάτες με επιχειρηματική εμπειρία και με εξειδίκευση στις εκπαιδευτικές τεχνολογίες και τις παιδαγωγικές μάθησης, με στόχο να ενδυναμώσει προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές, μέλη ΔΕΠ, ερευνητές, εκπαιδευτικούς καθώς και αποφοίτους πανεπιστημίου να γίνουν επιχειρηματίες του EdTech. Θα δημιουργηθεί ένα καινοτόμο πρόγραμμα σπουδών και ένα σύνολο συμπληρωματικών υπηρεσιών, όπως ένα δίκτυο έμπειρων συμβούλων και των κόμβων καινοτομίας μάθησης, για να βοηθήσει το κοινό-στόχο να βελτιώσει τις επιχειρηματικές δεξιότητές τους, μέσω της αναγνώρισης επιχειρηματικών ευκαιριών και της επικύρωσης των επιχειρηματικών υποθέσεων τους στον χώρο EdTech. Απώτερος στόχος του ENTER είναι η βελτίωση: α) των δεξιοτήτων και τις γνώσεων των νέων επιχειρηματιών που ενδιαφέρονται για την αγορά EdTech, χρησιμοποιώντας βέλτιστες πρακτικές από την παιδαγωγική, την τεχνολογία και την επιχειρηματικότητα, β) της ποιότητα των καινοτόμων και επιδραστικών προϊόντων EdTech και, τελικά, c) του αριθμού των νέων επιχειρήσεων EdTech στην Ευρώπη που αναπτύσσονται εκθετικά, προς όφελος διαφορετικών εκπαιδευόμενων και οργανισμών που αντιμετωπίζουν πραγματικές ανάγκες μάθησης/διδασκαλίας και την οικονομία της ΕΕ γενικότερα. Το ακρωνύμιο ENTER (Enter Acronym) προέρχεται από τις λέξεις Entering the EdTech entrepreneurial world.

Ιστοσελίδα: https://www.enteredtech.eu

SKIVRE | Δελτίο Ενημέρωσης 3

Με ιδιαίτερη ικανοποίηση ενημερώνουμε για την επιτυχή ολοκλήρωση του έργου. Το περιεχόμενο που αναπτύχθηκε είναι διαθέσιμο διαδικτυακά. Ανάγκη που καλύπτει το έργο Η μοναστική κληρονομιά αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι της κοινής ευρωπαϊκής κληρονομιάς που μοιράζονται όλα τα ευρωπαϊκά κράτη μέλη κυρίως οι αγροτικές περιοχές τους. Για τη διατήρηση αυτής της κληρονομιάς απαιτούνται πόροι. Η παραγωγή μοναστικών προϊόντων αποτελεί μια τεράστια οικονομική ευκαιρία για πολλά μοναστήρια προκειμένου να επιτύχουν έσοδα τα οποία  συνεισφέρουν στις προσπάθειες διατήρησης τους και  δημιουργoύν ευκαιρίες απασχόλησης για τους τοπικούς φορείς, ειδικότερα στις αγροτικές περιοχές. Το έργο SKIVRE καλύπτει ένα κενό κατάρτισης για τα ευρωπαϊκά μοναστήρια που εργάζονται σκληρά για τη διατήρηση των κτηρίων και εγκαταστάσεών τους παρέχοντας, μεταξύ άλλων, ένα  πολύγλωσσο Πρόγραμμα Κατάρτισης που στοχεύει στην  ενδυνάμωση του επαγγελματισμού της παραγωγής και εμπορίας μοναστικών προϊόντων.
Όλες οι δραστηριότητες του έργου SKIVRE στοχεύουν στην απόκτηση ή ενδυνάμωση σχετικών δεξιοτήτων που στοχεύουν στην αύξηση των εσόδων με σκοπό τη συντήρηση των χώρων θρησκευτικής κληρονομιάς.

Για περισσότερες λεπτομέρειες διαβάστε εδώ.

FENICE

Οι πολιτιστικές και δημιουργικές βιομηχανίες (ΠΔΒ) αναγνωρίζονται ως έξυπνοι, βιώσιμοι και χωρίς αποκλεισμούς μοχλοί ανάπτυξης για την Ευρώπη. Εκτός από τη συμβολή στην οικονομική ανάπτυξη, προάγουν την κοινωνική συνοχή, καλλιεργούν καινοτομίες και δημιουργούν θέσεις εργασίας σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο, παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ευρωπαϊκές οικονομίες μετά από περιοριστικούς δημόσιους προϋπολογισμούς μετά την κρίση. Οι μη τεχνολογικές καινοτομίες γεφυρώνουν αποτελεσματικότερα τις προτεραιότητες της κοινωνικής και οικονομικής ανάπτυξης.
Ωστόσο, η εκπαίδευση και η κατάρτιση των επιχειρήσεων και των τεχνών δεν αντικατοπτρίζουν επαρκώς αυτήν την τάση, ειδικά στις χώρες της Νότιας και Ανατολικής Ευρώπης. Οι απαραίτητες τομεακές δεξιότητες των ΠΔΒ αναφέρονται στη διαχείριση της γνώσης και της δημιουργικότητας και αλλάζουν γρήγορα. Το έργο FENICE βασίζεται στη λογική ότι για τους ΠΔΒ προκειμένου να διατηρήσουν τον κοινωνικό τους αντίκτυπο, χρειάζονται διεπιστημονική και σχετική επαγγελματική εκπαίδευση που βασίζεται σε θέματα από επιχειρήσεις, διαχείριση, επιχειρηματικότητα, πληροφορική, μέσα ενημέρωσης και άλλα, εκτός από τον πολιτισμό και τις τέχνες.
Αυτό το έργο είναι μια πρωτοβουλία συνεργασίας που περιλαμβάνει τέσσερα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με διαφορετικά προφίλ και ένα δίκτυο πανεπιστημίων. Ο FENICE έχει το γενικό στόχο να προωθήσει τη συνεργασία, την καινοτομία και την ανταλλαγή ορθών πρακτικών μεταξύ των ενδιαφερομένων οργανώσεων από 5 χώρες του Προγράμματος (Βουλγαρία, Ελλάδα, Ρουμανία, Πορτογαλία και Σερβία) στη βελτίωση της ποιότητας και της συνάφειας της επιχειρηματικής εκπαίδευσης για τους ΠΔΒ, ενισχύοντας το καινοτόμο δυναμικό τους και κοινωνικό αντίκτυπο.
Οι συγκεκριμένοι στόχοι του έργου είναι:

  • να υποστηρίξει την έρευνα και την ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών στον τομέα της διαχείρισης και της επιχειρηματικότητας για τους ΠΔΒ για την προσαρμογή της εκπαίδευσης στις ανάγκες δεξιοτήτων της δημιουργικής οικονομίας, την καινοτομία και την αξία της αειφορίας
  • να ξεκινήσει η διασταυρούμενη γονιμοποίηση μεταξύ επιχειρήσεων / οικονομικών, τεχνών, κληρονομιάς, πληροφορικής και μελετών για την ανάπτυξη καινοτόμων προγραμμάτων σπουδών που ενσωματώνουν πλήρως τα θέματα της καινοτομίας και της διαχείρισης αλλαγών, διατομεακή συνεργασία, πολιτιστική συν-δημιουργία, δημιουργικές τεχνολογίες και πολιτιστική επιχειρηματικότητα το διδακτικό / εκπαιδευτικό υλικό
  • να αναπτυχθεί ένα μοντέλο εταιρικής σχέσης των Πανεπιστημίων με την αγορά για την προώθηση της επώασης, των νεοσύστατων επιχειρήσεων και της επιχειρηματικότητας σε ΠΔΒ, συμπεριλαμβανομένης της συμβουλευτικής σταδιοδρομίας / επαγγελματικών οδών για παραδοσιακά και μη παραδοσιακοί μαθητές
  • να συμβάλει στη δημιουργία λειτουργικών δημιουργικών συνεργασιών μεταξύ ΑΕΙ, επιχειρήσεων και δημόσιων αρχών για τη διατήρηση της καινοτομίας και των επιπτώσεων της δημιουργικής οικονομίας
  • να μεγιστοποιηθεί ο αντίκτυπος των ολοκληρωμένων καινοτόμων προγραμμάτων σπουδών με πρωτοβουλίες επίδειξης, πιλοτικές εκπαιδεύσεις και την ανάπτυξη μιας πιλοτικής πλατφόρμας ηλεκτρονικής μάθησης για την κατάρτιση στη διαχείριση και την επιχειρηματικότητα για τους ΠΔΒ

Η κύρια ομάδα-στόχος είναι πανεπιστημιακά τμήματα και οι φοιτητές στους τομείς των ΠΔΒ, των τεχνών, των μέσων μαζικής ενημέρωσης, του τουρισμού, της διαχείρισης και της επιχειρηματικότητας. Μια δευτερεύουσα ομάδα-στόχος είναι ανεξάρτητοι ερευνητές, καλλιτέχνες, επιχειρηματίες και διευθυντές σε ΠΔΒ που θα είναι σε θέση να βελτιώσουν τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις ικανότητές τους σχετικά με τη διαχείριση των ΠΔΒ μέσω της πλατφόρμας ηλεκτρονικής μάθησης με διαδικτυακά μαθήματα και τη βάση δεδομένων περιπτωσιολογικών μελετών.
Οι δραστηριότητες του έργου περιλαμβάνουν την ανάπτυξη πνευματικών αποτελεσμάτων, διακρατικές συναντήσεις έργων, δραστηριότητες αειφορίας, δραστηριότητες διάδοσης, ένα διεθνές πρόγραμμα σπουδών και δραστηριότητες αξιολόγησης. Τα κύρια αποτελέσματα και αποτελέσματα του έργου είναι:

  • Μία βάση δεδομένων ορθών πρακτικών και χάρτης πορείας για την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία στους ΠΔΒ.
  • Προγράμματα μαθημάτων «Διοίκηση και Επιχειρηματικότητα σε ΠΔΒ»
  • Διδακτικό / εκπαιδευτικό υλικό για μαθήματα «Διοίκηση και Επιχειρηματικότητα σε ΠΔΒ»
  • Μία πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης με διαδικτυακά μαθήματα κατάρτισης στη διαχείριση και επιχειρηματικότητα σε ΠΔΒ σχετικά με μη τεχνολογικές καινοτομίες
  • ‘Ένα μοντέλο για την εταιρική σχέση Πανεπιστημίων – αγοράς για την προώθηση της επώασης, των νεοσύστατων επιχειρήσεων και της επιχειρηματικότητας σε ΠΔΒ, συμπεριλαμβανομένης της συμβουλευτικής σταδιοδρομίας / επαγγελματικών διαδρομών για παραδοσιακούς και μη παραδοσιακούς μαθητές
  • 5 συνέδρια δημιουργικών συνεργασιών σε εθνικό επίπεδο στις 5 χώρες του έργου
  • Διεθνές πρόγραμμα εντατικής μελέτης και εθνικές πιλοτικές εκπαιδευτικές συνεδρίες
  • 5 ομάδες εστίασης με ακαδημαϊκούς, πολιτιστικούς επιχειρηματίες, ΜΜΕ σε ΠΔΒ, ΜΚΟ και έναν εκπρόσωπο τοπικών δημόσιων αρχών σε κάθε χώρα του έργου
  • ομότιμη καθοδήγηση για ιδέες εκκίνησης σε ΠΔΒ


Ο προβλεπόμενος μακροπρόθεσμος αντίκτυπος του έργου είναι:

  • να επιβεβαιώσει εκ νέου την αξιοπιστία των ΠΔΒ ως καινοτόμων, χωρίς αποκλεισμούς και βιώσιμων τομέων
  • να συμβάλει στην ανάπτυξη διεπιστημονικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων που ανταποκρίνονται στις τρέχουσες και μελλοντικές ανάγκες δεξιοτήτων των ΠΔΒ και αυξάνουν τη θετική επίδραση στις άλλες βιομηχανίες και την κοινωνία
  • να συμβάλει στη δημιουργία πανεπιστημιακών δημιουργικών συνεργασιών με συμμετοχή επιχειρήσεων και δημόσιων αρχών, την υποστήριξη των ΠΔΒ εντός των κοινοτήτων και των περιφερειών
  • να διευκολύνει τη μεταφορά γνώσεων και ικανοτήτων στη διαχείριση των ΚΠΕ μεταξύ των ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και περιφερειών

Ακολουθήστε την εργασία μας στην ιστοσελίδα μας www.fenice-project.eu και μέσω facebook https://www.facebook.com/ProjectFENICE

SSE, Δελτίο Ενημέρωσης 1, Δεκέμβριος 2020

Ο γενικός στόχος του έργου Senior Social Entrepreneurship (SSE) είναι η
ευαισθητοποίηση σχετικά με τα οφέλη της κοινωνικής επιχειρηματικότητας για
τους ηλικιωμένους. Επτά χώρες αποτελούν τη διεθνή κοινοπραξία του έργου
SSE: Ισπανία (Πανεπιστήμιο της Μάλαγα), Αυστρία (WIN), Σλοβακία (QUALED),
Φινλανδία (TUAS), Ελλάδα (Gunet), Πορτογαλία (USE) και Σλοβενία (GEA).

Υπό το συντονισμό του Πανεπιστημίου της Μάλαγα, το
έργο SSE έχει χρηματοδότηση άνω των 160.000 ευρώ, στο
πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+. Αυτή η πρωτοβουλία
στοχεύει στην παροχή εργαλείων επιχειρηματικότητας
και στην ενίσχυση των ευκαιριών των ηλικιωμένων, ενός
πληθυσμού του οποίου η τάση ανάπτυξης στο εγγύς μέλλον
είναι εμφανής. Οι δημογραφικές προβλέψεις δείχνουν ότι
υπάρχει ανάγκη ανάπτυξης πρωτοβουλιών σύμφωνα με την
ενεργό γήρανση.

Δείτε περισσότερα στο Newsletter 1 εδώ.

SKIVRE | Δελτίο Ενημέρωσης 2

Με ιδιαίτερη ικανοποίηση ενημερώνουμε για ότι ολοκληρώθηκε η συνάντηση εργασίας της κοινοπραξίας του έργου, στην Αθήνα. Στο πλαίσιο αυτής οι εταίροι επιβεβαίωσαν την καλή πορεία του έργου και επισκέφτηκαν την Αρχιεπισκοπή Αθηνών και τις Μονές του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου και του Τιμίου Σταυρού στη Βοιωτία.

Η ηγεσία της Εκκλησίας της Ελλάδος ενημερώθηκε για τους σκοπούς και δραστηριότητες του έργου και συζητήθηκαν δυνατότητες συνεργασίας στο άμεσο μέλλον.

Για περισσότερες πληροφορίες διαβάστε εδώ.

Money & Life Skills | Newsletter | Τεύχος 2, Δεκ 2019

Στο πλαίσιο του έργου  Money & Life SkillsFinancial Capability Made Easy θέλουμε να αναπτύξουμε ελεύθερα προσβάσιμο υλικό ηλεκτρονικής μάθησης (με βάση τις ΤΠΕ και παιδαγωγική προσέγγιση με επίκεντρο τους μαθητές) που θα βοηθήσει στον εφοδιασμό των νέων ενηλίκων (άνεργοι, απασχολούνται με εισόδημα χαμηλότερο από τον μέσο όρο της ΕΕ) με δεξιότητες διαχείρισης του (ελάχιστου) εισοδήματός τους με τρόπο που θα διατηρήσει την ποιότητα ζωής τους και τις οικονομικές τους ικανότητες σε αξιοπρεπή επίπεδα.

Τι έχει γίνει μέχρι τώρα;

Στο πρώτο έτος υλοποίησης έχουν αναπτυχθεί:

  • Οι εκπαιδευτικές ενότητες M&LS σε πρωτόλεια μορφή

Έχουμε σχεδιάσει περισσότερες από 20 ενότητες ηλεκτρονικής μάθησης, οι οποίες εστιάζουν στο να επιτρέψουν σε νέους άνεργους ή με χαμηλό εισόδημα άτομα να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους ως προς την αριθμητική, ψηφιακή και χρηματοοικονομική παιδεία. Το έργο θα βελτιώσει επίσης τη γλώσσα και τις ικανότητες των πολιτών των χρηστών.

Δείτε το Τεύχος 2 εδώ.