Δελτίο τύπου για το έργο Smart Patients, Ιούνιος 2017

Press release No1 – Ιούνιος 2017

Έξυπνοι ασθενείς

Ολιστική ενδυνάμωση των πολιτών προκειμένου να γίνουν ειδικοί στην υγεία τους

Link: https://smart-patients.eu

Ένα σημαντικό θέμα που συμπεριλαμβάνεται και στη «Στρατηγική για την υγεία» της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι «η ενδυνάμωση των πολιτών – η τοποθέτηση, δηλαδή, των ασθενών στην καρδιά του συστήματος και η ενθάρρυνσή τους ώστε να εμπλακούν ενεργά στη διαχείριση των αναγκών της υγείας τους». H προληπτική φροντίδα δεν πρέπει να μένει μόνο στο επίπεδο γιατρού και νοσοκομείου αλλά οι πολίτες θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να αποτελούν «έξυπνους ασθενείς». Ως «έξυπνο ασθενή» θεωρούμε κάποιον που έχει ενεργό ρόλο στην υγεία του, μία θεώρηση που είναι σύμφωνη με τον ορισμό της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας (ΠΟΥ) από το 1948: «Η υγεία είναι μια κατάσταση πλήρους σωματικής, ψυχικής και κοινωνικής ευεξίας και όχι απλώς η απουσία ασθένειας ή αναπηρίας».

Smart Patients, Newsletter #1

Ενημερωτικό Δελτίο #1

Έξυπνοι ασθενείς: Ολιστική ενδυνάμωση των πολιτών προκειμένου να γίνουν ειδικοί στην υγεία τους

Link: https://smart-patients.eu

Ένα σημαντικό θέμα που συμπεριλαμβάνεται και στη «Στρατηγική για την υγεία» της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι «η ενδυνάμωση των πολιτών – η τοποθέτηση, δηλαδή, των ασθενών στην καρδιά του συστήματος και η ενθάρρυνσή τους ώστε να εμπλακούν ενεργά στη διαχείριση των αναγκών της υγείας τους». H προληπτική φροντίδα δεν πρέπει να μένει μόνο στο επίπεδο γιατρού και νοσοκομείου αλλά οι πολίτες θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να αποτελούν «έξυπνους ασθενείς». Ως «έξυπνο ασθενή» θεωρούμε κάποιον που έχει ενεργό ρόλο στην υγεία του, μία θεώρηση που είναι σύμφωνη με τον ορισμό της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας (ΠΟΥ) από το 1948: «Η υγεία είναι μια κατάσταση πλήρους σωματικής, ψυχικής και κοινωνικής ευεξίας και όχι απλώς η απουσία ασθένειας ή αναπηρίας».

Naval Fire Fighting Training & Education System (NAFTES)

Περίοδος: 10/2016 – 9/2018

Χρηματοδότηση: Ελλάδα (ΙΚΥ) στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus:

Στόχος του έργου είναι η ανάπτυξη ενός Συστήματος Κατάρτισης και Εκπαίδευσης για την Ναυτική Πυρόσβεση (NAFTES). Το Σύστημα Εκπαίδευσης θεωρεί τρεις διαφορετικές πτυχές oι οποίες δομούνται γύρω από τον Προσομοιωτή Πυρόσβεσης (Fire Fighting Simulator- FFS) και τον Προσομοιωτή Εκκένωσης Πληρώματος Simulator (Crew Evacuation Simulator) της Σχολής Ελέγχου Ζημιών (Damage Control School) της Διοίκησης Ναυτικής Εκπαίδευσης που εδράζεται στο Ναυτικό Φρούριο Σκαραμαγκά.

Smart Patients Holistic Empowerment of Citizens to Become Expert in Their Own Health

Περίοδος: 9/2016 – 8/2018
Χρηματοδότηση: Κροατία στο πλαίσιο του Erasmus+
Ένα συγκεκριμένο θέμα που συμπεριλαμβάνεται και στη στρατηγική της ΕΕ για την υγεία είναι “η ενδυνάμωση των πολιτών – τοποθετούνται δηλαδή οι ασθενείς στο επίκεντρο του συστήματος και ενθαρρύνονται να συμμετέχουν στη διαχείριση των δικών τους αναγκών υγειονομικής περίθαλψης». H προληπτική φροντίδα δεν πρέπει να μείνει μόνο στο επίπεδο γιατρού και νοσοκομείου. Το άτομο πρέπει να έχει τη δυνατότητα να γίνει ένα «έξυπνος ασθενής”.

Therapy 2.0 – Counselling and Therapeutic Interactions with Digital Natives

Περίοδος: 9/2016 – 8/2018
Χρηματοδότηση: Γερμανία στο πλαίσιο του Erasmus+

Το έργο στοχεύει στην ευαισθητοποίηση για τη χρήση των δυνατοτήτων των ΤΠΕ στις διεργασίες της θεραπευτικής και συμβουλευτικής. Συγκεκριμένα,

  • Θα καταρτίσει επαγγελματίες για το πώς να χρησιμοποιούν τις online στρατηγικές ως μέρος της πρακτικής τους.
  • Θα παρέχει ανεπίσημες, άτυπες, κατευθυντήριες γραμμές που βοηθούν θεραπευτές να διατηρούν καλές πρακτικές, όταν πρόκειται για online θεραπεία, και πώς διασφαλίζεται ότι η πλήρης έλλειψη οπτικής ή λεκτικής επικοινωνίας δεν θα επηρεάσει αρνητικά το μήνυμα, όπως το αντιλαμβάνεται ο πελάτης, που αφορά τη θεραπεία.
  • Θα εξηγήσει πώς η “η-συμβουλευτική» και «η-θεραπεία» μπορεί να εφαρμοστεί στην παροχή υπηρεσιών κοινωνικής και ψυχικής υγείας, on-line μέσω των κοινωνικών μέσων ή επικοινωνία μέσω υπολογιστή μεταξύ ενός θεραπευτή ή σύμβουλου και του πελάτη.

THERAPY 2.0: Αποτελέσματα καταγραφής αναγκών χρηστών

3 Απριλίου 2017

Το ευρωπαϊκό έργο THERAPY 2.0 (eCOUNSELLING AND THERAPEUTIC INTERACTIONS WITH DIGITAL NATIVES) διεξήγαγε μία online έρευνα σχετικά με τις εμπειρίες, τις ανάγκες και τις προσδοκίες των εν δυνάμει χρηστών (σύμβουλοι, θεραπευτές) των αποτελεσμάτων του. Στην έρευνα συμμετείχαν 252 άτομα από 7 χώρες. Ακολουθούν τα συνοπτικά αποτελέσματα του έργου. Σε περίπτωση που ενδιαφέρεστε για τα αναλυτικά αποτελέσματα, επικοινωνήστε μαζί μας.

therapy-flyer

Κεντρικό Μητρώο Ελληνικών Ανοικτών Μαθημάτων

Περίοδος: 1/2013 – 10/2015

Χρηματοδότηση: ΕΣΠΑ. Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση»

Το έργο «Κεντρικό Μητρώο Ελληνικών Ανοικτών Μαθημάτων» στοχεύει στην οριζόντια υποστήριξη των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΕΙ) σχετικά με τις δράσεις ανάπτυξης ψηφιακών, ανοικτών μαθημάτων, διαθέσιμων δωρεάν, τόσο στους φοιτητές/σπουδαστές, όσο και στο ευρύ κοινό.

Ημερίδα ενημέρωσης στο πλαίσιο του έργου YCARE (15/12/2017)

Ημερίδα «Συμβουλευτική νέων για την αντιμετώπιση της ριζοσπαστικοποίησης στην Ευρώπη (YCARE)» 

Ημερομηνία:             Παρασκευή, 15 Δεκεμβρίου 2017

Ώρα:                         09:30 π.μ.                                          

Τόπος:                        Πολιτιστικό Κέντρο «Κωστής Παλαμάς» Ακαδημίας 48 και Σίνα, Αθήνα

Περιγραφή εκδήλωσης: Ημερίδα ενημέρωσης για τα αποτελέσματα του έργου «Συμβουλευτική νέων για την αντιμετώπιση της ριζοσπαστικοποίησης στην Ευρώπη» (Youth Councelling Against Ragicalisation in Europe – YCARE) που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS+.

Χρήσιμοι σύνδεσμοι:

1. Ηλεκτρονική φόρμα εγγραφής

2.Πρόγραμμα ημερίδας YCARE

3. Ενημερωτικό Φυλλάδιο

4. Ιστότοπος έργου

5. Online εργαλειοθήκη