Σύντομη Περιγραφή του e-University

Η δράση του e-University αφορά τις ψηφιακές υπηρεσίες πληροφόρησης και διοίκησης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, προς τους πολίτες, δηλαδή τους φοιτητές, τους υποψήφιους φοιτητές (μαθητές), τους απόφοιτους, τους γονείς, το διδακτικό και ερευνητικό προσωπικό, τους εργολάβους και τους προμηθευτές. Στόχος της δράσης είναι να ολοκληρώσει και να ενοποιήσει τις υπάρχουσες σε κάθε ίδρυμα λειτουργίες έτσι ώστε να πετύχει ένα πολύ υψηλό επίπεδο παρεχόμενων ψηφιακών κυβερνητικών υπηρεσιών, που θα πλησιάζουν τον πολίτη, με κύριο χαρακτηριστικό την ευκολότερη πρόσβαση και αξιοποίηση των υπηρεσιών που προσφέρονται μέσω του Διαδικτύου (Internet).

Με το έργο αυτό επιτυγχάνεται σημαντικότατη οικονομία κλίμακας δεδομένου ότι αξιοποιεί και ομογενοποιεί την ήδη ανεπτυγμένη κατανεμημένα τεχνογνωσία στο χώρο των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων. Το σύνολο των υποσυστημάτων που θα αναπτυχθούν στο παρόν έργο, δεδομένου ότι θα είναι ανεπτυγμένα σε λογισμικό ανοικτού κώδικα, θα είναι διαθέσιμα και θα μπορούν να λειτουργήσουν στο σύνολο των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων.

Το έργο αποτελεί πιλοτική δράση, δεδομένου ότι αναπτύσει πιλοτικά τις υποδομές των πληροφοριακών συστημάτων σε αντιπροσωπευτικά ιδρύματα και αναμένει την περαιτέρω επέκτασή του και καθολική υλοποίησή του στο σύνολο της ακαδημαϊκής κοινότητας μέσω των ΠΕΠ των περιφερειών, όπου βρίσκονται Ακαδημαϊκά ιδρύματα καθώς και των διαδικασιών των τακτικών προϋπολογισμών και των δημοσίων επενδύσεών τους. Το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας προσβλέπει στον περιορισμό των δαπανών μέσα από την απλοποίηση των γραφειοκρατικών μηχανισμών και την υποστήριξη των διαδικασιών εξυπηρέτησης του πολίτη, με χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών, ελαχιστοποιώντας παράλληλα το χρόνο απόκρισης σε αυτόν.

Οι προτάσεις βασίζονται στην υιοθέτηση του γενικότερου μοντέλου ανάπτυξης υποδομών για την παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών τεσσάρων (4) επιπέδων, τα οποία περιλαμβάνουν:

τη δημοσίευση κειμένων και πακέτων πληροφοριών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης,
το περιβάλλον αλληλεπίδρασης, την παροχή δηλαδή πληροφοριών στους ενδιαφερόμενους με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων, όπως ιστοσελίδων, e-mail, fax, κόμβοι FAQ, κλπ,
το περιβάλλον συναλλαγής, με τη δυνατότητα ηλεκτρονικής κατάθεσης αιτήσεων, παρακολούθησης και εξυπηρέτησης αυτών και
τις συνδυαζόμενες υπηρεσίες, οι οποίες περιλαμβάνουν την εξυπηρέτηση των πολιτών (φοιτητές, υποψήφιους φοιτητές (μαθητές), απόφοιτους, γονείς, διδακτικό και ερευνητικό προσωπικό, εργολάβους και προμηθευτές) από κέντρα τα οποία προσφέρουν ενοποιημένες υπηρεσίες, διαφόρων επιπέδων και τομέων της εκπαίδευσης. Για το συγκεκριμένο έργο τα σημεία αυτά είναι τα σημεία εξυπηρέτησης των πολιτών στης τριτοβάθμια εκπαίδευση που είναι οι γραμματείες των τμημάτων για το σύνολο των ακαδημαϊκών θεμάτων και οι αντίστοιχες διοικητικές υπηρεσίες για τις υπόλοιπες περιπτώσεις εξυπηρέτησης του πολίτη.

Για την ανάπτυξη και υποστήριξη αυτών των υπηρεσιών προβλέπεται ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της απαραίτητης δικτυακής/υπολογιστικής υποδομής που απαιτείται επιπροσθέτως στην ήδη ανεπτυγμένη και λειτουργούσα, καθώς επίσης και ειδικών υποδομών εφαρμογών σε κάθε ένα από τα πιλοτικά ιδρύματα τριτοβάθμιας. Τα ιδρύματα αυτά, στα οποία θα αναπτυχθούν πιλοτικά οι δράσεις του παρόντος έργου έχουν επιλεγεί προσεκτικά με κριτήριο την ήδη υπάρχουσα σχετική υποδομή σε υλικό και λογισμικό, τη δυνατότητα ολοκλήρωσης και ενοποίησης των ήδη ανεπτυγμένων λειτουργιών, την αξιοποίηση της ανεπτυγμένης τεχνογνωσίας, αλλά και την αντιπροσωπευτικότητα της ακαδημαϊκής κοινότητας ώστε τα αποτελέσματα του πιλοτικού να είναι άμεσα εφαρμόσιμα στο σύνολο της κοινότητας.

Επίσης, στα πλαίσια του έργου θα προδιαγραφεί και θα αποκτηθεί ο απαραίτητος εξοπλισμός και λογισμικό με δημόσιους διαγωνισμούς σύμφωνα με τη νομοθεσία που διέπει την ΚτΠ Α.Ε.. Το αποτέλεσμα, ειδικά στους διαγωνισμούς λογισμικού θα είναι κώδικας ανοικτού λογισμικού ώστε να είναι ευκολότερη η διάχυση των αποτελεσμάτων στα ακαδημαϊκά ιδρύματα.

Υ.1 – Μελέτη, Σχεδιασμός, Υλοποίηση & Λειτουργία U-Portal και WAI

Πρόκειται για την δικτυακή πύλη (GU-Portal), η οποία θα παρέχει υπηρεσίες που θα απευθύνονται σε όλο το σύνολο της ακαδημαϊκής κοινότητας. Η προσέγγιση ξεφεύγει από τα παραδοσιακά πλαίσια ενός δικτυακού τόπου (web site) και αναδεικνύει την πύλη σε χώρο πληροφόρησης, ενημέρωσης, επικοινωνίας, εργασίας, συνεργασίας και συντονισμού των portals των Ελληνικών Ακαδημαϊκών Ιδρυμάτων.

Στηρίζεται σε δεδομένα που προσφέρουν οι σύγχρονες τεχνολογίες διαδικτύου. Η φάση περιλαμβάνει υπηρεσίες ηλεκτρονικών συναλλαγών, ενημέρωσης, κ.λπ. Το GU-Portal θα συνδέεται με τη δικτυακή πύλη του κάθε ιδρύματος ή θα μπορεί να παίζει και το ρόλο δικτυακής πύλης ενός ιδρύματος σε περίπτωση που αυτό δεν επιθυμεί ή δεν έχει τη δυνατότητα να υλοποιήσει ξεχωριστή τέτοια δική του πύλη.

Τελικό παραδοτέο αυτής της φάσης θα είναι και ο καθορισμός όλων των κοινών χαρακτηριστικών του portal ώστε αυτό να αποτελέσει το στάνταρτ για το σύνολο των portals των ιδρυμάτων. Η συμπληρωματικότητα αυτή θα συντελέσει στην ταχύτατη ανάπτυξη και αποτελεσματική συντήρηση τέτοιων περιβαλλόντων δεδομένης της επαναληψιμότητας της τεχνογνωσίας και των συγκεκριμένων εργαλείων (portlets) που θα αναπτυχθούν.

Η δράση αυτή θα εξασφαλίζει τη συμβατότητα με τις αρχές σχεδίασης περιβαλλόντων πρόσβασης του οργανισμού W3C (WAI). Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζεται η προσβασιμότητα (accessibility) των διαδικτυακών υπηρεσιών που παρέχονται στο e-University.

Το υποέργο θα πρέπει να υλοποιηθεί από φορέα που έχει σημαντική τεχνογνωσία στο συγκεκριμένο αντικείμενο και που έχει ήδη αναπτύξει τμήματα παρόμοιας υποδομής και που θα έχει λάβει υπόψη όλες τις ιδιαιτερότητες τόσο των διαδικασιών ανοικτού κώδικα όσο και των διαδικασιών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τέλος ο φορέας αυτός θα πρέπει να έχει ανεπτυγμένη τεχνογνωσία σε θέματα προσβασιμότητας κάτι που στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή δεν είναι ιδιαίτερα ανεπτυγμένο παρόλο που αποτελεί υποχρέωση σύμφωνα με το Κοινοτικό αλλά και εθνικό δίκαιο. Τα αποτελέσματα του παρόντος πιλοτικού θα αποτελέσουν βάση για τη συνολικότερη αντιμετώπιση του προβλήματος στην Ελλάδα.

Το υποέργο θα παραδώσει ένα (1) σύστημα λογισμικού ανοικτού κώδικα, ένα (1) σύστημα διαχείρισης αυτού του κώδικα, ένα (1) πλήρες σύνολο εγχειριδίων τεκμηρίωσης και δέκα (10) ενδεικτικά portlets σε λειτουργία.

Παραδοτέα: Λογισμικό ανοικτού κώδικα U-Portal σε λειτουργία
Τεκμηρίωση εφαρμογής και χρήσης

Youth Counseling against Radicalization an Holistic Approach to support Vulnerable Adolescents (YCARe)

Περίοδος: 1/12/2015 – 30/11/2017

Χρηματοδότηση: Ευρωπαϊκή Ένωση – Erasmus+

Αντικείμενο:

  • Συμβουλευτική Νεολαίας κατά της ριζοσπαστικοποίησης: (YCARE),
  • Ανάπτυξη υλικού ευαισθητοποίησης όσο αφορά στην ριζοσπαστικοποίηση και στις σχετικές ανάγκες των επαγγελματιών και των ενδιαφερόμενων φορέων στον τομέα της συμβουλευτικής της νεολαίας. Ακολουθείται  μια ολιστική προσέγγιση για την υποστήριξη των ευάλωτων εφήβων.

Ψηφιακές Υπηρεσίες Ακαδημαϊκών Ιδρυμάτων – Οριζόντια Δράση

Περίοδος: 9/2012 – 9/2015

Χρηματοδότηση: ΕΣΠΑ. Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση»

Το έργο αφορά στην ανάπτυξη μιας σειράς οριζόντιων υπηρεσιών που θα καλύπτουν τις ανάγκες των ιδρυμάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και του Υπουργείου Παιδείας. Πιο συγκεκριμένα στα πλαίσια του έργου θα αναπτυχθούν οι ακόλουθες υπηρεσίες-πληροφοριακά συστήματα:

  1. Ανάπτυξη Πληροφοριακού Συστήματος Επιχειρηματικής Ευφυΐας (ΒΙ) (Υποέργο 1)

Το σύστημα Επιχειρηματικής Ευφυΐας, πέραν της αναβάθμισης της επιχειρησιακής ικανότητας των ιδρυμάτων της Γ’ θμιας θα αποτελέσει το σημείο αναφοράς για την καταγραφή και παρακολούθηση σημαντικών δεικτών λειτουργίας των Παν/μιων και ΤΕΙ της χώρας κατά τρόπο που αυτοί να είναι άμεσα διαθέσιμοι στους αρμόδιους φορείς αλλά και σε όλους τους πολίτες.

Health and Social Care Promotion Materials That Focus on Intimacy and Sexuality in the Third Age (INTIMAGE)

Περίοδος: 9/2014 – 8/2016

Χρηματοδότηση: Ευρωπαϊκή Ένωση – Erasmus+

  • Αντικείμενο: Aφορά στην ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού για την ευαισθητοποίηση των αναγκών των ατόμων της τρίτης ηλικίας όσο αφορά την σεξουαλικότητα και συντροφικότητα.
  • Ο ρόλος της GUnet: Θα παρέχει την υπηρεσία φιλοξενίας του online υλικού βασισμένη στο Open eClass και τηλεσυνεργασίας στη αντίστοιχη πλατφόρμα
  • URL: www.intimage.eu & http://etraining.intimage.gunet.gr

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Λειτουργία Πληροφοριακών Συστημάτων Ενημέρωσης & Ευαισθητοποίησης

Περίοδος: 7/2014 – 10/2014

Χρηματοδότηση: ΚΟΡΥΜΒΟΣ Α.Ε. –ΙΠΕΜ ΔΟΕ

  • Συμμετοχή στην Ανάλυση Απαιτήσεων Έργου σε σχέση με τη ζητούμενη πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης
  • Ανάπτυξη και παραμετροποίηση της πλατφόρμας open eclass για την κάλυψη των αναγκών της Αναθέτουσας Αρχής για την πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης
  • Συμμετοχή στην υποστήριξη της πιλοτικής λειτουργίας και στις υπηρεσίες υποστήριξης για την πλατφόρμα  ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης
  • Συμμετοχή στην εγγύηση για την πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης

Παροχή υπηρεσιών υποστήριξης της Α.ΔΙ.Π για την κατάρτιση τεχνικών αναλυτικών προδιαγραφών και τευχών δημοπράτησης για το Υποέργο «Ολοκληρωμένο Πληροφορικό Εθνικό Σύστημα Ποιότητας

Περίοδος: 7/2014 – 9/2014

Χρηματοδότηση: ΑΔΙΠ-Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση

Κύριος στόχος του έργου είναι η αξιοποίηση και η χρήση των νέων τεχνολογιών λογισμικού ώστε η ΑΔΙΠ να επιτύχει στην αποστολή της με τον πιο αποτελεσματικό, έγκυρο και αποδοτικό τρόπο.

Στο παρόν υποέργο προτείνεται ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη και η υλοποίηση ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος ποιότητας, που θα αποτελέσει το σημαντικό μοχλό υποστήριξης του εθνικού συστήματος διασφάλισης και πιστοποίησης της ποιότητας των ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης.

PRISSM – ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Α.Ε.

Περίοδος: 1/2014 – 9/2014

Χρηματοδότηση: Ευρωπαϊκή Ένωση – Lifelong Learning Programm, EETAA

Το έργο PRISSM αφορά στην «Προώθηση της Ολοκλήρωσης στο σχεδιασμό και την παροχή κοινωνικών υπηρεσιών στην Τοπική Αυτοδιοίκηση μέσω της επαγγελματικής εκπαίδευσης του στελεχιακού δυναμικού των δήμων – Μοχλός για την τοπική ανάπτυξη» (“Promotion of Integration in the Planning and Provision of Social Services within Local Authorities through municipal staff vocational training- A Lever for Local Development”).

ΤΕΛΕΣΦΟΡΟΣ

Περίοδος: 1/2014 – 5/2014

Χρηματοδότηση: Ειδικός Λογαριασμός Πανεπιστημίου Κρήτης

Σκοπός της Πράξης ΤΕΛΕΣΦΟΡΟΣ είναι η κατάρτιση 50 ιατρών και νοσηλευτών που εργάζονται στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας (ΠΦΥ) στην περιφέρεια Κρήτης για την υποστήριξη κατά την θεραπεία ασθενών με καρκίνο, με απώτερο στόχο τη δημιουργία και υποστήριξη δικτύου ολοκληρωμένων ογκολογικών υπηρεσιών στο επίπεδο της υγειονομικής περιφέρειας. Εκτιμάται ότι το 90% των υπηρεσιών παρηγορητικής-ανακούφισης ασθενών θα μπορούσε να παρέχεται από επαγγελματίες υγείας, αν ήταν εκπαιδευμένοι ειδικά.Το ΤΕΛΕΣΦΟΡΟΣ θα έχει ως κέντρο την Παθολογική-Ογκολογική Κλινική του Τριτοβάθμιου Νοσοκομείου Κρήτης (ΠΝΗ)  και θα συμμετάσχουν δομές  Κέντρων Υγείας, Περιφερειακών Ιατρείων και άλλων δομών ΠΦΥ στην Περιφέρεια της Κρήτης

Social Literacy Training for Public Sector Staff

Περίοδος: 1/2013 – 3/2015

Χρηματοδότηση: Ευρωπαϊκή Ένωση – Lifelong Learning Programm

O Κοινωνικός Αλφαβητισμός αφορά στην ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων, γνώσεων και θετικών ανθρώπινων αξιών που προκαλούν την επιθυμία και την ικανότητα στον άνθρωπο να δρα θετικά και υπεύθυνα σε μια σειρά από πολύπλοκες κοινωνικές καταστάσεις. Ο όρος χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στο πλαίσιο της πολυπολιτισμικής εκπαίδευσης, αλλά στις μέρες μας ο όρος αφορά στην απόκτηση γνώσεων και την κατανόηση που συνδέονται με την προώθηση της υπεύθυνης συμπεριφοράς και την ανάπτυξη των κατάλληλων κοινωνικών δεξιοτήτων. Η ορθή συμπεριφορά και γλώσσα​, δηλαδή, με τη χρήση κυρίαρχου λόγου, οι κοινωνικά-εγγράμματοι πολίτες καταφέρνουν να  ανοίγουν δρόμους προς τα κοινωνικά αγαθά και τις εξουσίες της κοινωνίας.

RESILIENCE – a key skill for education and job

Περίοδος: 12/2012 – 11/2014

Χρηματοδότηση: Ευρωπαϊκή Ένωση – Lifelong Learning Programm

Το έργο αυτό διερευνά πώς θα μπορούσε να βοηθήσει τα άτομα να αναπτύξουν την ικανότητά τους να «ανακάμπτουν» από προκλήσεις της ζωής όπως η ανεργία, με τη χρήση εσωτερικών και εξωτερικών πόρων. Κατά τη διάρκεια του έργου θα αναπτυχθεί ένα online σύνολο «εργαλείων» που θα συμπεριλαμβάνει κάποιες θετικές προσεγγίσεις προαγωγής της υγείας, ένα σχήμα συνεντεύξεων για τον εντοπισμό ατόμων που βρίσκονται σε κίνδυνο καθώς και οδηγίες για την εισαγωγή της ανθεκτικότητας στην εκπαίδευση ενηλίκων και παροχή συμβουλών.